Rezultati

Ograničena metropola

6. decembar 2013.

Beograd se širi daleko od svojih administrativnih granica i u njega svakodnevno putuje mnogo ljudi iz Pančeva, Stare i Nove Pazove, Inđije, Banovaca i pećinačkih sela. I obodni centri Lazarevac, Mladenovac i Obrenovac privlače stanovništvo iz susednih opština. Ali gradska administracija granicu Beograda tumači doslovno kao gvozdenu zavesu u koju se zakucavaju vozovi i autobusi.

Dalja naselja ostaju van vidokruga i zanemaruje se činjenica da na stotine hiljada ljudi u okolini Beograda mora biti obuhvaćeno saobraćajnim projektima.
Izgovor da je Beograd nadležan da organizuje isključivo gradski prevoz na svojoj teritoriji ne možemo da prihvatimo, jer je to samo odricanje od odgovornosti.

Suprotan primer je Novi Sad, čija mreža linija se širi i na Temerin, Beočin i Sremske Karlovce, a da ljudi ni nemaju potrebu da razmišljaju da li je reč o gradskoj, prigradskoj ili međumesnoj liniji. Svi autobusi isto izgledaju i imaju jedan sistem numeracije i zoniranja.